SaLjI TuRuN...~^_^~

Thursday, 8 December 2011

BeSt GiLeRw...HaRi PaLiNg BeSt DaLaM sEjArAh....~^_^~

hye korang semua...smalam sy n keluarga g Melaka utk tngok wyang....first2 nk tngok Ombak Rindu....hahax....tpy dngan izin Tuhan...kami x dpt tgok ctew 2...pewh best gilerw seyh x dpt tngok ctew 2.....aq n abg aq skew gilerw lh...last2 kteworg sekeluarga tngok ctew china....ctew Magic To Win....bley than best jgak ctew 2.....tpy yg peliknye.....korang nk thu x.....aq sekeluarga jew org melayu yg tngok ctew 2.....hahahax...best gilerw lh mse 2.....hehex....k lah...klau adew mse nanti....aq nk ajak girlfrend aq lak g tngok wayang....~^_^~...bye....assalammualaikum....

Thursday, 1 December 2011

My Best Friend...~^_^~


Nie sbnarnye kisah btol.....mula2....mmg aq x skew  nk kwan ngan die....bley di ktew kn 1 taon die cbe utk b`kwan ngan aq...aq buat bodo jew lh mse 2....agy pown...kwan2 aq ktew die 2 kelelek sdikit....adew 1 ary 2...aq try utk b`kwan ngan die...mula2 aq pkir kn...aq nk mintax no die....tpy aq segan sdikit....yew lh...die lebih tua dry aq....tua setahun jew dry aq....aq try utk knal die lbih dlm...tpy kdang2 jew aq msej die...yew lh....da adew awex....xkn xnk lyan awex kowt....aq b`kwan ngan die da lbih 2 taon....aq rse appy jew ngan die wlaupown kdang2 die 2 kelelek sdikit...tpy aq x ksah...cuz die adlah kwan baek aq...n umy die pown knl aq....n umy die bgi die b`kwan ngan aq....tpy cme bpak die jew yg x ksi aq b`kawan ngan die....adew lh jgak rse fedup kt dlm aty aq nie....yew lh....aq ngan die da lalui bnyak dugaan b`sama wlaupown hnye sbgi kwan....tpy aq rse die lbih bguz dry awex aq..hehex...tpy yg pling pnting....aq dpt thu die amat syg kn aq...wlaupown die cbe utk menipu aq...dngan mengatakan die x syg kt aq pown.....tpy aq pown syg kt die jgak.....hahax...pelik kn...aq b`harap aq dpt b`kwan ngan die smpai aq tiade agy dlm dunia nie....amin...~^_^~


Sunday, 13 November 2011

InI LaH cInTa Yg SbNaR.....~^_^~





Gadis : Mengapa awak menyukai saya? Mengapa awak cintakan saya?

Jejaka : Saya tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu saya memang menyayangi dan mencintai awak!

Gadis : Awak tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana awak boleh katakan awak sayang dan cintakan saya sedangkan awak tidak boleh menerangkannya.

Jejaka : Betul! Saya tak tahu sebabnya tetapi saya boleh buktikan bahawa saya memang cintakan awak!

Gadis : Tak boleh beri bukti! Saya nak awak terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Tapi, kenapa pula awak tak boleh terangkan sebabnya?

Si Jejaka menarik nafas panjang dan dia berkata...

Jejaka : Baiklah! Saya mencintai awak sebab awak cantik, comel, mempunyai suara yang merdu, penyayang, kelakar, dan sentiasa merindui saya. Saya juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak awak melangkah, di situlah cinta saya bersama awak!

Si Gadis tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan Si Jejaka tadi. Namun begitu selang beberapa hari si Gadis mengalami kemalangan dan koma.

Si Jejaka amat bersedih. Di wad hospital, Si Jejaka menangis di tepi katil Si Gadis sambil berbisik..

"Awak! Jika disebabkan suara, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak bersuara? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak kerana sekarang awak tidak dapat bersuara. Jika disebabkan kasih sayang dan senda gurau, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak menunjukkannya? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak ketika ini.

Jika disebabkan senyuman saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak tersenyum? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak. Jika disebabkan setiap langkah saya mencintai awak.... sekarang bolehkah awak melangkah? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Saya tidak mempunyai sebab untuk mencintai awak lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Saya masih mencintai awak dulu, kini dan selamanya. Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati.

Monday, 7 November 2011

X Ku Sangka N X Ku Duga....~^_^~

Aq ingin ceritakn satu kisah....dulu aq adew b`kawan ngan seorang prmpuan...die form 4....skolah sme ngan aq....semua budarx2 ktew die 2 kelelek tpy aq x kisah lngsung sbab die bkannye makwe aq pown.....so aq kwan jew lah ngan die.....tiba2 die ktew kt aq yg mak die mrh2 kt aq....aq pown jdy bingung lah...die bkannye mkwe aq pown.....kiteworang just kwan jew....smpai lah 1 ary 2......die msej aq....n die ktew kt aq yg mak die bgi semula kiteworang kwan blek.....aq pown skew lah jgak...hehehex.....~^_^~...jadi aq pown msej lah die smpai ary nie....Pada 5/11 aq msej die mcm biase....die ktew kt aq yg die 2 dmam n die nk g MP.....jdy aq sruh lah die jngan kuar2 umah tpy die degil....jdy aq xley nk buat apew2 agy..aq ktew kt die...."klau pnat rhat dulu ta...."die ktew okeys che wan.....last2 die ktew kt aq yg die x jdy nk g MP sbab aq....n die dimasok kn wad sbab pinggang die bngkak....n korang nk thu x.....mak n umi die ucapkn terima ksih kt aq.....~^_^~n mereka nk jmpew aq...tpy aq sruh die bgi thu kt mak n umi die yg aq memang x dpt nk jmpew mrka...cuz mse 2 aq kt kmpong.....korang nk thu x....yg aq x sngka n x ku duga sngat2 ialah....die ktew kt aq yg mak n umi die nk jdoh kn kami b`dua......aq truz trang kt die yg aq memang x nk cuz aq da adew kekasih yg amat aq syg sngat2....n die pown sme gak mcm aq.....mak n umi die pesan kt aq bhwa spaya jaga anak prmpuan ksyangan mrka itu.....aq x ksah pown cuz itu adlah p`mintaan mak n umi die......
Okeys lah....smpai di sini sjew kisah tntang aq n si die.....bye kwn2....~^_^~

Thursday, 3 November 2011

INILAH KISAH SEDIH KU......AQ X AKAN BERBUAT SEDEMIKIAN AGY......~^_^~



      Kisah aq dan dy,
sy benci awk,...sy nk buang awk dlm idup sy......sy nk perhatian awk....susah sangat kerw awk nk beri sy sikit perhatian...bukan sy minta 24jam pun perhatian dari awk....bukan sy minta harta dari awk pown.......CUMA PERHATIAN....susah sngat kerw awk...???
Awk minta sy faham diri awk....kerjaya awk n kehidupan awk...
Tapi............penah awk nk cuba faham diri sy...????Penah awk nk faham apew sy nk dari awk......
Sy dah cuba t`baek untuk faham diri awk,kerjaya awk nkhidupan awk......
Tpy awk msih nk mrh2 sy.....Kadang2sy t`tanye sape sy di hati awk....???

      Ini ke dugaan pada psangan yg b`cinta jarak jaoh......bila sy tnye awk SAYANGkn sy kerw.....
awk mesti sy balik......Nape mesti ske tnye soalan2 camni..???Sy nk JAWAPAN.....tpy awk bagi soalan pulak n marah2 sy.... :(Kalau awk da x sayang sy.....gitaw ler pada sy........InsyaAllah sy akan m`gundurkan diri dari hidup awk......JANJI AWK BAHAGIA!!!!Mungkin sy x sempurna....bila sy tegur awk....awk berubah kejap jer...pastu kembali skap lame......susah sangat kerw p`mintaan sy tu awk...???Bila awk tegur sy....sy x marah awk...n sy cuba berubah demi ORANG TERCINTA.....tapi....nape awk xleh berubah demi p`hubungan kita...???Kalau awk rase syni x penting dlm hidup awk....lepaskn ler sy ngan cara elok.....SAYA BENCI AWK!!!!
Memang khilafku......menyayangimu
Memang khilafku.......mencintaimu
Tapi ku tahu semua itu...xkan kembali lagi....
Bukan ku pinta segunung janji.......
Xku harap sinaran ini......
Cuma ku ingin....setulus kasih....
Kasih yg kekal selamanye........
Bayangkan awk berada kt tempat sy.....
Apew yg awk rasa..???>_<
Mungin awk x rasa apew2 sebab awk buta hati....Xdew perasaan......Sy da bosan ngan awk.....Sy x kisah pown awk.....Jarang jumpew...Jarang mesej....Jarang call....Sy doakn awk jumpew yg t`baek untuk kehidupan awk masa yg akan datang....AMIN.....

     Andainye begini kesudahan perhubungan kita yg awk mahu kn.......sy akan terima semua ini dengan hati yg t`buka.....

Monday, 24 October 2011

First Time....~^_^~

hye semua.....~^_^~
ini adalah p`tama kali sy buat blog.....
nme sy Che Wan Fareez Izzairul....
nme bpak xyah lah......hehehex...
sy arap korang sudi follow sy nye blog......~^_^~